سایت دانشور در خدمت دانشجویان عزیز و پژوهشگران گرانقدر

محل لوگو

مبانی نظری هوش معنوی (نظریات هوش معنوی)


مبانی نظری هوش معنوی (نظریات هوش معنوی)

مبانی نظری هوش معنوی (نظریات هوش معنوی)

تعریف هوش

در مورد مفهوم هوش، روان‌شناسان به دو گروه تقسیم شده‌اند: گروه اول بر این اعتقادند که هوش، از یک استعداد کلی و واحد تشکیل می‌شود، اما گروه دوم معتقدند انواع مختلف هوش وجود دارد. آنچه تعریف دقیق از هوش را دچار مناقشه می‌کند، آن است که هوش یک مفهوم انتزاعی است و در واقع هیچ‌گونه پایه محسوس، عینی و فیزیکی ندارد. هوش، یک برچسب کلی برای گروهی از فرآیندهاست که از رفتارها و پاسخ‌های آشکار افراد استنباط می‌شود (گنجی،1386: 24).

گاردنر (1999) هوش را مجموعه توانایی هایی می داند که برای حل مسأله و ایجاد جدیدی که در یک فرهنگ ارزشمند تلقی می شوند، به کار می رود (غباری بناب و همکاران،1386: 127).

 

هوش و مفهوم هوش های چندگانه

شاید بهترین روش برای بحث در مورد مفهوم هوش معنوی این باشد که در ابتدا ماهیت کلی هوش و مفهوم هوش های چندگانه به اختصار بررسی و سپس با مقایسه هوش معنوی با خصیصه­هایی که برای مفهوم هوش در نظر گرفته شده، بحث ادامه يابد.

ادامه مطلب در داخل فایل پیوستی

تعاریف هوش معنوی

سازه هوش معنوی یکی از مفاهیم جدید، جذاب و بحث برانگیزی است که در پرتو توجه و علاقه جهانی محققان، صاحبنظران و به ویژه روانشناسی به حوزه دین و معنویت مطرح شده و توسعه پیدا کرده است (سهرابی،1388: 64). عبارت هوش معنوی را اولین زوهر و مارشال (2000) مطرح کردند. آنها معتقدند هوش معنوی با یکپارچه کردن هوش عقلانی و هوش هیجانی، تعامل بین فرایندهای تفکر منطقی و هوش هیجانی را تسهیل می کند و می تواند موجب رشد و دگرگونی شخص شود. هوش معنوی تصور کامل هوش انسانی است که ظرفیتهای سازگاری روانی فرد را افزایش و قادر است هوشیاری یا احساس پیوند با یک قدرت برتر یا یک وجود یک وجود مقدس را تسهیل کند (زوهر و مارشال،2000، به نقل از: دهقانی و فضل الهی قمشی،1394: 106).

ادامه مطلب در داخل فایل پیوستی

فهرست مطالب:

تعریف هوش

هوش و مفهوم هوش های چندگانه

تعاریف هوش معنوی

هوش معنوی و خِرد

مؤلفه های هوش معنوی

مؤلفه هاي هوش معنوي در اسلام

تحول هوش معنوی

هوش معنوی به عنوان هوشی متمایز از هوش عمومی

مفهوم سازی هوش معنوی

كاربردهاي هوش معنوي

مدل های هوش معنوی

مدل هوش معنوی زوهر و مارشال

مدل بروس ليچفيلد

مدل هوش معنوی کینگ

مدل ايمونز

الگوی سیسک و تورنس

مدل آمرام

هوش معنوي مبتني بر آموزه هاي اسلام

 

این فایل در 35 صفحه همراه با ارجاع درون متنی (نام خانوادگی نویسنده، سال: صفحه) و فهرست منابع و مآخذ می باشد.

ضمناً فایل دریافتی قابل ویرایش در فرمت ورد (word) می باشد. به عبارتی، هزینه پرداختی شما بسیار کمتر از هزینه تایپ می باشد.

با خرید این فایل از مراجعه به کتب و منابع دیگر بی نیاز شده و در هزینه و وقت خود صرفه جویی می کنید.

سایت دانشور متصل به درگاه خرید آنلاین بوده و پرداخت با تمامی کارت های بانکی امکانپذیر است.

سیستم خرید خودکار بوده و بلافاصله پس از پرداخت فایل قابل دریافت است. این سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد. بنابراین، با اطمینان خاطر خرید کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت فایل، تیم تحقیقاتی دانشور آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد. در صورت ارسال ایمیل از جانب شما، در زمان کوتاهی به درخواست شما پاسخ داده و مشکل شما را در این رابطه برطرف می نماییم.

 

 

ایمیل:

 

daneshvar.4kia@gmail.com

 

 

 

 

تیم تحقیقاتی دانشور با تجربه چندین ساله در امر پژوهش و راهنمایی دانشجویان، با بهره گیری از تجارب ارزنده اساتید مطرح در این حوزه، با کمترین توقع مالی آماده خدمت رسانی می باشد. ضمناً فایل دریافتی قابل ویرایش می باشد. سایت دانشور متصل به درگاه پارس پال بوده و پرداخت با تمامی کارت های بانکی امکانپذیر است. سیستم خرید خودکار بوده و بلافاصله پس از پرداخت فایل قابل دریافت است. این سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد. بنابراین، با اطمینان خاطر خرید کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت فایل، تیم تحقیقاتی دانشور آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد. در صورت ارسال ایمیل از جانب شما، در زمان کوتاهی به درخواست شما پاسخ داده و مشکل شما را در این رابطه برطرف می نماییم.


مبلغ واقعی 69,600 تومان    25% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 52,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

فروشگاه جامع تحقیقات مدیریت ، جامعه شناسی و روانشناسی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما