سایت دانشور در خدمت دانشجویان عزیز و پژوهشگران گرانقدر

محل لوگو

مبانی نظری کارآفرینی سازمانی


مبانی نظری کارآفرینی سازمانی

مبانی نظری کارآفرینی سازمانی، تئوریهای کارآفرینی سازمانی، نظریات کارآفرینی سازمانی

مفهوم و تعاريف کارآفريني

درباره تعريف كارآفريني و شخص كارآفرين و كارآفريني سازماني، تعاريف گوناگوني از سوي صاحبنظران ارائه شده است كه با توجه به وسعت سيطره كارآفريني در رشته ها و علوم مختلف، تنوع تعاريف نيز امري غير قابل كنترل و ناگزير است، درنتيجه ارائه تعريف كامل و جامعي كه بتوان با ارائه آن، اجماع ديدگاههاي صاحبنظران را جلب كرد، سخت و گاه غير ممكن مي نمايد.

به زعم موریسون آغاز فرایند کارآفرینی ریشه در شم فردی، جامعه و فرهنگ دارد. کارآفرینی دارای کارکردهایی فراتر از کارکرد اقتصادی صرف است و عوامل مادی و غیرمادی و همچنین عملگرایی و ایده آل گرایی را با یکدیگر ترکیب می کند. جوهره کارآفرینی به کارگیری فرایندهای نوآورانه توأم با پذیرش ریسک و عامل تغییر اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود، ولی به هرحال، نتایج کارآفرینی الزاماً همیشه دارای پیامدهای مثبت نیست (مقیمی،1383: 81).

اقتصاددانان نخستين كساني بودند كه در نظريه هاي اقتصادي خود به تشريح كارآفرين و كارآفريني پرداختند. كوركت (2004) كارآفريني را فرايند پويايي از تغيير بينش و بصيرت با ابتكار و نوآوري مي‌داند. هيسريچ و پيترس (2002) كارآفريني را فرايند خلق هر چيز نو و با ارزش، با صرف وقت و تلاش با فرض همراه داشتن خطرات مالي، روحي و اجتماعي و به دست آوردن پاداش هاي مالي و رضايت فردي و استقلالي كه از آن ناشي مي‌شود، تعريف كرده‌اند. پيتر دراکر (1985) کارآفريني را به مفهوم جستجوي دائمي براي تغيير، واکنشي در برابر آن و بهره برداري از آن به عنوان يک فرصت بيان مي کند؛ از طرف ديگر شومپيتر ، به عنوان کسي که براي نخستين بار اين مقوله را در نظريات خود به صورت علمي بيان کرد، کار آفريني را فرايند تخريب خلاق مي داند (هزار جريبي،1384 :9).

ادامه مطلب:

سیر تاریخی مفهوم کارآفرینی

دوره اول: قرن ۱۵و ۱۶ میلادی (صاحبان پروژه های بزرگ)

دوره دوم: قرن ۱۷ میلادی (مخاطره پذیری)

دوره سوم: قرن۱۸ تا اوایل قرن بیستم (تمایز کار آفرینان از دیگر بازیگران صحنه اقتصاد)

دوره چهارم: دهه های میانی قرن بیستم میلادی (‌نوآوری)دوره پنجم: دوران معاصر (رویکرد چند جانبه)

دوره پنجم: دوران معاصر (رویکرد چند جانبه)

 

فهرست مطالب

 

انواع کارآفريني

تعریف کارآفرینی سازمانی

ويژگيهاي کارآفرينان سازماني

سنجش کارآفرینی سازمانی

موانع و محدودیت ها برای کارآفرینی سازمانی

مدلهای کارآفرینی سازمانی

گرایش کارآفرینی سازمانی لامپکین و دس

مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن

مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکاران

 

این فایل در 26 صفحه همراه با ارجاع درون متنی (نام خانوادگی نویسنده، سال: صفحه) و فهرست منابع و مآخذ می باشد.

 

با خرید این فایل از مراجعه به کتب و منابع دیگر بی نیاز شده و در هزینه و وقت خود صرفه جویی می کنید.
ضمناً فایل دریافتی قابل ویرایش در فرمت ورد (word) می باشد. به عبارتی، هزینه پرداختی شما بسیار کمتر از هزینه تایپ می باشد.

 

 

 

سایت دانشور متصل به درگاه خرید آنلاین بوده و پرداخت با تمامی کارت های بانکی امکانپذیر است.

 

سیستم خرید خودکار بوده و بلافاصله پس از پرداخت فایل قابل دریافت است. این سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد. بنابراین، با اطمینان خاطر خرید کنید.

 

در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت فایل، تیم تحقیقاتی دانشور آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد. در صورت ارسال ایمیل از جانب شما، در زمان کوتاهی به درخواست شما پاسخ داده و مشکل شما را در این رابطه برطرف می نماییم.

 

 

 

ایمیل:

 

 

 

daneshvar.4kia@gmail.com

 


مبلغ واقعی 65,440 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 55,624 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

فروشگاه جامع تحقیقات مدیریت ، جامعه شناسی و روانشناسی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما