سایت دانشور در خدمت دانشجویان عزیز و پژوهشگران گرانقدر

محل لوگو

مبانی نظری سلامت اجتماعی ، نظریات سلامت اجتماعی


مبانی نظری سلامت اجتماعی ، نظریات سلامت اجتماعی

مبانی نظری سلامت اجتماعی ، نظریات سلامت اجتماعی

تعریف سلامت

واژه Health از واژه Heal به معنی کامل است که نشان دهنده مقوله تندرستی کامل فرد، صحت و آسایش اوست. در علوم پزشکی گاهی از واژه Homeostasis به جای Health استفاده می شود که به معنای توانایی سازمان یافتن بدن در جوابگویی مؤثر به فشارها و بازگشت به وضعیت تعادل است.

سلامت مفهومی وسیع دارد که از مباحث ظریف تکنیکی تا مفاهیم اخلاقی یا فلسفی را دربر می گیرد. تعریف سلامت در هر جامعه ای تا اندازه ای به حس مشترک مردمان از سلامت و فرهنگ آنان بازمی گردد و در جوامع و گروه های گوناگون درک های متفاوتی از آن وجود دارد(سجادی،1383: 245).

به طور کلی، می توان گفت انسان بهنجار و سالم کسی است که هدفی اجتماع پسند دارد، از دنبال کردن هدف خود خرسند است و در مجموع، از زندگی خود اظهار رضایت می کند. در مقابل، کسی که هدفی اجتماع پسند ندارد و همواره با خود و اجتماع درگیر است و از زندگی نیز سودی نمی برد، فردی نابهنجار است (گنجی،1384: 375).

تعریف سلامت اجتماعی

گلداسمیت در مقاله ای شاخص های سلامت اجتماعی را یکی از اساسی ترین شاخص های سلامت هر کشوری معرفی می کند. وی سلامت اجتماعی را ارزیابی معنی دار مثبت و منفی فرد در ارتباط با دیگران تعریف می نماید که منجر به کارا بودن فرد در جامعه می گردد. در حقیقت سلامت اجتماعی شامل عناصر متعددی است که در سطوح تحلیلی متفاوتی قرار می گیرند (نیک ورز،1389: 10).

از دیدگاه استون و جاکوب (2005) سلامت اجتماعی شامل سطوح مهارتهای اجتماعی، عملکرد اجتماعی و توانایی شناخت هر شخص از خود به عنوان عضوی از جامعه بزرگتر است. آنان در دیگاه خود به شرایط اقتصادی و اجتماعی، رفاه و تمامیت شخص در شبکه اجتماعی او توجه کرده اند (عالی محمدی،1390: 4).

ادامه مطلب (درون فایل پیوستی)

سلامت اجتماعی یا اجتماع سالم

زمینه های تاریخی سلامت اجتماعی

پیشینه تجربی تحقیق

پیشینه خارجی تحقیق (پنج مورد)

پیشینه داخلی تحقیق (هفت مورد)

رویکردهای سلامت اجتماعی

الف. رویکرد اول: تعیین کننده های اجتماعی سلامت

ب. رویکرد دوم: سلامت اجتماعی جامعه

ج. رویکرد سوم: سلامت اجتماعی فرد

تئوری سلامت اجتماعی کییز

فهرست منابع

 

 

این فایل در 19 صفحه همراه با ارجاع درون متنی (نام خانوادگی نویسنده، سال: صفحه) و فهرست منابع و مآخذ می باشد.

ضمناً فایل دریافتی در فرمت ورد (word) و قابل ویرایش می باشد.

 

با خرید این فایل از مراجعه به کتب و منابع دیگر بی نیاز شده و در هزینه و وقت خود صرفه جویی می کنید.

 

ضمناً فایل دریافتی قابل ویرایش در فرمت ورد (word) می باشد. به عبارتی، هزینه پرداختی شما بسیار کمتر از هزینه تایپ می باشد.

 

 

سایت دانشور متصل به درگاه خرید آنلاین بوده و پرداخت با تمامی کارت های بانکی امکانپذیر است.

سیستم خرید خودکار بوده و بلافاصله پس از پرداخت فایل قابل دریافت است. این سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی می باشد. بنابراین، با اطمینان خاطر خرید کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت فایل، تیم تحقیقاتی دانشور آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد. در صورت ارسال ایمیل از جانب شما، در زمان کوتاهی به درخواست شما پاسخ داده و مشکل شما را در این رابطه برطرف می نماییم.

 

 

ایمیل:

daneshvar.4kia@gmail.com

 


مبلغ واقعی 65,440 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 55,624 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 276

برچسب های مهم

فروشگاه جامع تحقیقات مدیریت ، جامعه شناسی و روانشناسی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما